VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

pevac54
Senior
Posts: 208
Joined: 10 Mar 2012 12:17

VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

Post by pevac54 »

Molim sve one koji u kolima imaju rezrvni točak manjih dimenzija, takozvani "ćopavac", da pažljivo pročitaju ovo jer se radi o ličnom iskustvu i to vrlo neprijatnom.

Pre dva dana, oko 19 časova, sam oštetio na kamenu zadnju desnu gumu i to dosta, skinuo točak i montirao rezervni točak manjih dimenzija, takozvani ćopavac.

- PRVI PROBLEM: nikad nisam kontrolisao pritisak u rezervnom točku (a vozim Avea već sedam godina) i kad sam ga montirao i spustio dizalicu video da je izduvan. Srećom stao mi je kamion a oni imaju kompresor, pa mi čovek naduo gumu. Obavezno kada kontrolišete pritisak u gumama proverite i rezervni točak.

- DRUGI PROBLEM: Zbog poslovnih obaveza (a i para) nisam stigao da zamenim gumu sutradan već sam dva dana vozio sa malim točkom, doduše kratka relacija (B.Brdo-Železnik i nazad ukupno 12 km). Sinoć sam oko, 18 časova, na proširenju u Vodovodskoj kod ranžirne stanice obilazio autobus GSP-a (mislim da sam išao oko stotke) i sustigao auto sa prikolicom kji je išao ispred autobusa, nagazio kočnicu ali papučica blokirala u gornjem položaju i uopšte ne reaguje. Da se nebih zakucao cimnuo sam ručnu kočnicu, auto je ukočio ali sam se zaneo i poprečio na ulici, skoro okrenuo. Malo je falilo da me pokupi vozilo iz suprotnog smera.Upalila se lampica za ABS i lampica za kočnicu. Probao sam ponovo kočnicu ali je ostala blokirana u gornjem položaju. Ugasio auto, ponovo upalio i kočnica je radila. Vozio sam oko kilometra brzinom oko 60 km, probao kočnicu i ponovo je blokirala u gornjem položaju. Ponovo povukao ručnu ali sad polako i stao normalno. Nakon toga nisam prelazio 40 km i pravo u "Beogumu" na Čukarici jer rade i popodne i na kreditnu zamenio obe zadnje gume (10.900 din sa montažom i balansiranjem). Kad sam krenuo lampice se pogasile i kočio je normalno. Do duše, na ćopavcu piše (ko zna da čita) maksimalna brzina 80 km.
Da ne bi došli u sličnu situaciju kao ja, ili nedaj Bože goru, molim Vas da ako morate da koristite ćopavac nikako ne vozite brže od 50 - 60 km/h i što pre kod vulkanizera. Nadam se da će te me poslušati i poštedeti sebe velikih neprijatnosti.
zec
Senior
Posts: 205
Joined: 10 Nov 2011 19:35
Location: BG

Re: VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

Post by zec »

Zasto je blokirala kocnica?
Kocnice nisu povezane sa velicinom tocka, gume (uticace na stabilnost vozila pri kocenju, ali moraju da rade sa svim velicinama tocka, guma).
Imao si srece pa se sve zavrsilo dobro.
User avatar
ceronimus
Junior
Posts: 69
Joined: 07 Nov 2011 12:19

Re: VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

Post by ceronimus »

Naravno da se sa ćopavom ne jurca....aaaa gospodine Pevac nisam ocekivao to od vas :)

Sto kaze zec...kakve veze imaju kocnice sa gumama?
Da li su vam rekli nesto u beogumi vezano za to?
Da sam na vasem mestu ja bih proverio kocioni sistem.
Bas bih voleo da cujem jos neki komentar na ovu temu...
Inace mi vec duzi vremenski period svetli lampica za ABS i rucna...
pevac54
Senior
Posts: 208
Joined: 10 Mar 2012 12:17

Re: VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

Post by pevac54 »

Neznam kakve veze imaju, ali tako mi reče vulkanizer. Skidao sam doboše juče i paknovi su ok, normalno rade kad se nagazi kočnica i ručna radi normalno. Juče sam vozio skoro dva sata po autoputu, što po kiši što bez kiše i auto se ponašao normalno. Sijalice se više ne pale. Ako neko zna zašto mi se ovo dešavalo mogao bi da nam svima objasni.
pevac54
Senior
Posts: 208
Joined: 10 Mar 2012 12:17

Re: VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

Post by pevac54 »

PS. Sutra idem u servis da proverim kočioni sistem, pa ću napisati šta su mi rekli.
pevac54
Senior
Posts: 208
Joined: 10 Mar 2012 12:17

Re: VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

Post by pevac54 »

Išao u servis, sve u redu. Neznaju šta se desilo, a ja hteo da izginem.
ratko_kg
Junior
Posts: 27
Joined: 10 Dec 2011 23:28

Re: VAŽNO UPOZORENJE: KORIŠĆENJE "ĆOPAVCA"

Post by ratko_kg »

Desilo se to da je senzor ABS- zbog manjeg obima ćopavca registrovao veci broj obrtaja točka ,što je dovelo do blokade kočnice.Zamenom tj.stavljanjem guma istih dimenzija očitavanja senzora su se vratila u normalu.
Post Reply

Return to “Moj auto”