Opis

Talladega_500
Početnik
Posts: 7
Joined: 15 Aug 2011 17:53

Opis

Post by Talladega_500 »

Nema sumnje da je Chevrolet Impala jedna od ikona Američke auto industrije. U svojoj dugogodišnjoj istoriji Impala se menjala nekoliko puta, ali jedna stvar se nije menjala, a to je poštovanje na ulicama i na stazama. A sa 13 miliona prodatih primeraka definitivno zaslužuje mesto u istoriji.

Prva generacija (1958)
Impala je publici predstavljena u Septembru 1957 godine kao 1958 model kao najbolja opcija na modelu Bel Air, u to vreme najboljem, najluksuznijem i najskupljem Chevroletu. Sa dizajnerske strane Impala se razlikovala samo po jednoj sitnici u poređenju sa ostalom Chevrolet linijom, a to su zadnja svetla. Naime, veruje se da je Chevrolet peuzeo ovu karakteristiku od Mercedesa pa je tako srednja linija imala dva zadnja svetla, karavan jedno, a Impala tri, što će ostati najlakša karakteristika za raspoznavanje Impale tokom godina. Početna cena je iznosila $2,586, a publika je odlično primila ovaj automobil. Posebne pohvale su išle za luksuzni enterijer, a velike pohvale je dobio i čuveni 283cid/4.6L V8 motor, koji je dolazio u nekoliko verzija, a snaga se kretala između 185 ks i 290 ks. Za one koji su želeli još bolje performance tu je bio 348cid/5.7L V8 motor koji je dolazio u tri različite verzije (sa 250 ks, 280 ks i 315 ks). Prve godine je prodato oko 60,000 primeraka i Impala je igrala veliku ulogu u povratku Chevroleta na lidersku poziciju po prodaji.



Druga generacija (1959-1960)
Zahvaljujući uspehu prvog modela, Impala je postala sopstveni model 1959 godine. Impala je i dalje ličila na ostatak Chevrolet linije, ali je Chevrolet sada počeo da daje ime svakom delu automobila. Tako da su krila bila poznata kao Krila Slepog Miša, a zadnja svetla kao Oči Mačke. Impala je delila većinu delova sa sličnim modelima drugih divizija iz General Motorsa (Buick, Oldsmobile i Pontiac), a 1959 model je bio duži, širi, niži i teži od prethodnika. Kupac je dobivao izbor hardtopa i sedana sa četvoro vrata kao i Sport Coupe sa dvoje vrata i kabria. Sport Coupe je imao nešto kraći krov, ali veći zadnji prozor. Osnovni motor je i dalje bio 283cid/4.6L sa 185 ks, a isti motor se mogao dobiti i sa 290 ks. Jedina opcija je bila 348cid/5.7L sa 315 ks. Prodaja je naglo eksplodirala i 1959 godine je prodato preko 473,000 primerka. 1960 model je dobio minimalne dizajnerske promene, ali su i dalje imali dizajn koji je mogao proći samo u Americi. Dimenzije krila su smanjene, ali je 1960 Impala i dalje imala najveća krila u klasi. Prodaja je nastavila bude solidna i 1960 godine oko 490,000 Impala je našlo kupca. Impala je takođe predstavljala Chevrolet u NASCAR. U 1959 sezoni Impala je pobedila 15 trka (od ukupno 44) da bi u 1960 sezoni Impala pobedila 12 trka (od ukupno 44) i osvojila šampionsku titulu sa vozačem Rex White.





Treća generacija (1961-1964)
Novi 1961 model je imao čistije linije u svakom pogledu. Nestala su ogromna krila, a po prvi put Chevrolet je uspeo da spoji sport i eleganciju spredstavljanjem Super Sport (SS) modela. Sa početnom cenom od $5,380, Impala SS je pružala čuveni 409cid/6.7L motor sa 360 ks, bolju suspenziju i kočnice i luksuzniji enterijer. Impala SS se takođe mogla dobiti i sa nekim od 348cid/5.7L motorima, sa 305 ks i 350 ks, ali većina kupaca koji su kupovali ovaj automobil zbog performanca se odlučivali za 409cid. Međutim, 409cid je dodavao na ceni tako da je Chevrolet 1961 godine prodao samo 453 Impala SS od čega samo 142 su imale 409cid motore. Kupac je dobivao i dalje standardnu i opcionu opreme kao i kod prethodnika, uključujući hardtop, coupe, kabrio i po prvi put i wagon. Prodaja je nastavila da bude solidna i 1961 godine je prodato oko 491,000 primeraka. Impala je opet zabeležila dobre rezultate u NASCAR sa 11 pobeda u 52 trke i šampionskom tituluom sa vozačem Ned Jarrett, a zapaženi rezultati su zabeleženi i u National Hot Rod Association (NHRA). Za 1962 godinu Chevrolet je predstavio novi dizajn, koji se do današnjeg dana smatra za najlepši Chevrolet ikada napravljen. Iste dizajnerske linije su dobila i ostala dva full-size Chevroleta, Biscayne i Bel Air, a Impala se opet razlikovala po tri zadnja svetla i luksuznijem enterijeru. Sad već čuveni 409cid/6.7L motor je dobio povećanje snage na 380 ks i 409 ks (zavisno od verzije), a kao opcija se pojavio i 327cid/5.4L motor sa 250 ks i 300 ks. Standardan motor je sada bio 283cid/4.6L sa 180 ks. Prodaja je eksplodirala i 1962 godine je prodato oko 705,000 primeraka. Uspeh je nastavljen u NASCAR sa 13 pobeda u 53 trke. 1963 model je dobio minimalne dizajnerske promene, ali su opet najveće promene bile ispod haube. 327cid/5.4L je sada razvijao 250 ks i 340 ks dok se 409cid/6.7L mogao dobiti sa 340 ks, 400 ks i 425 ks. Profesionalni vozači koji se takmičili u NHRA su imali sreću da dobiju Chevroletov trkački 427cid/7.0L motor, a rumor kaže da je određeni broj takođe završio na ulicama. Ova godina je ujedno bila poslednja godina da Impala učestvuje u NASCAR sve do pre nekoliko godina, a zabeleženo je osam pobeda u 55 trka. Impala je i dalje bila apsolutni lider u svojoj klasi sa čak 832,600 primeraka prodatih 1963 godine od čega čak 153,271 su dolazili u SS verziji. Za 1964 godinu nije bilo većih promene pošto je Chevrolet vredno radio na novom 1965 modelu, ali to nije smetalo kupcima koji su kupili čak 889,600 Impala 1964 godine.





Četvrta generacija (1965-1970)
Impala dobiva novi dizajn 1965 godine sa većim dimenzijama u svakom pogledu. Iako je platforma i dalje bila već poznata i proverena B-Body, ova platforma je takođe bila značajno modifikovana da podnese veću težinu. Kupac je i dalje dobivao izbor coupe, hardtop, kabrio i wagona, u verzijama sa dvoje i četvoro vrata. Iste godine Chevrolet je predstavio popularnu opciju Caprice, kao odgovor na veliki uspeh novih generacija glavnih konkurenata kao što su Ford LTD i Plymouth Fury. Ispod haube nije bilo većih promena sa izuzetkom novog 396cid/6.5L motora sa 325 ks i 425 ks dok je poznati 409cid/6.7L izbačen iz upotrebe posle nekoliko meseci. 1965 Impala je takođe oborila rekord po prodaji na domaćem tržištu. Cak 1,046,514 Impala su našli kupce 1965 godine od čega 243,114 su dolazili u SS verziji. Jedan od razloga za visoku prodaju je svakako bio u većim dimenzijama, ali su kupci jako hvalili i udobnost i dugačak izbor opreme. 1966 model je dobio novi gril i hromirane branike, ali je najveća promena opet stigla ispod haube. U pitanju je bio 427cid/7.0L motor koji je razvijao 390 ks i 425 ks koji je najpopularniji bio na SS modelu. Caprice je postao sopstveni model tako da je SS sada činio vrh Impala ponude. Prodaja je naglo usporila i iznosila 774,214 primeraka. 1967 Impala dobiva prve veće dizajnerske promene, a cilj bio napraviti automobil koji će ličiti na flašu koka-kole. To se posebno odnosi na novi produženi krov dok je zadnji deo takođe bio potpuno novi. SS je sada imao crni gril i drugačije otvore. 1967 Impala je takođe bila 100 milionito vozilo iz General Motorsa napravljeno u Americi, a model je sišao sa trkake u Janesville, Wisconsin Aprila 21, 1967 godine. Najbolji model je dolazio sa 427cid/7.0L motorom i 385 ks, a samo 2,124 kupca se odlučila za ovu opciju. Nove dizajnerske promene su usledile 1969 godine i sada se Impala mogla dobiti i sa dosta poznatim 454cid/7.4L motorom sa 390 ks. Međutim, popularnost Impale je polako počela da pada dok je prodaja Caprice svake godine skakala i pored veće cene pa je Chevrolet shvatio da je vreme za promene.



Peta generacija (1971-1976)
Impala je opet dobiva nove dimenzije, najveće u svojoj istoriji, predstavljanjem 1971 modela. Impala je i dalje ličila na ostale Chevrolete iz full-size linije, pre svega Biscayne i Bel Air, ali sa prepoznatljivim zadnjim svetlima. Ovo je takođe bila prva godina da Impala nije najbolji Chevrolet model, poziciju koju je sada preuzeo Caprice. Izbor motora se nije menjao, ali zbog novih pravila o izduvnim gasovima i sigurnosnim merama kompanije su bile promorane da smanje kompresiju što je ubijalo snagu. Impala je i dalje bila najprodavaniji automobil u klasi sa 374,598 prodatih promeraka, ali dosta niža prodaja u poređenju sa četvrtom generacijom je najavljivala težak period. Da bi zadovoljili nove sigurnosne mere, Chevrolet je 1972 godine ponovo povećao dimenzija, a ovo je ujedno bila poslednja godina za Impala kabrio. Napravljeno je 6,456 primeraka. Iste godine Chevrolet je proslavio proizvodnju deset milionite Impale, a kupac je dobivao izbor 350cid/5.7L sa 165 ks i 200 ks, 400cid/6.6L sa 170 ks, 402cid/6.6L sa 210 ks dok je u vrhu bio 454cid/7.4L sa 270 ks. Međutim, naredne godine situacija se naglo menja u Americi. Izrael ulazi u rat sa Sirijom i Egiptom, a nakon podrške Amerike – OPEC iznenada odlučuje da zbog ove odluke prestaje uvoziti gorivo u Americi. Cene goriva su preko noći skočile za tri puta i kupci se počeli okretati manjim i jeftinijim modelima. Impala je i dalje bila najprodavaniji automobil u klasi, ali je prodaja pala na ispod 360,000 primeraka, a naredne 1975 godine na 211,708, što je najmanje još od originalnog 1958 modela. U želji da patriotski privuče kupce, Chevrolet predstavlja Spirit of America opciju, koja je dolazila samo u crvenoj, beloj i plavoj boji. Iste godine stiže i Landau model, prepoznatljiv po posebnom krovu, ali ni to nije pomoglo i prodaja pada na 152,806 vozila. Chevrolet tada shvata da je vreme za promene i da velike Impale ne mogu da obavljaju posao kao u prošlosti.





Šesta generacija (1977-1985)
Kao većina GM proizvoda, Impala je značajno smanjila na dimenzijama 1977 godine. Ovaj model je bio kraći, uži i viši i predstavljen kao prvi automobil novog Chevroleta. Chevrolet je takođe ubeđivao kupce da manje dimenzije ne znači da je i enterijer manji već da je čak i veći, a isto se pričalo i za gepek. Dizajn je bio potpuno novi i jedan od najprepoznatljivih u istoriji Američke auto industrije zahvaljujući velikoj popularnosti među policijom i taksistima. Izbor motora se sada svodio 4.1L I6, 4.4L V8, 5.0L V8, 5.7L V8 kao i Oldsmobile 5.7L dizel. 1977 model je takođe bio ekonomičniji od prethodnika sa prosečnom potrošnjom od oko 12.5 litara na 100 km, a Motor Trend magazin je bio brz i proglasio Impalu za automobil godine. Po prvi put u svojoj istoriji Impala je predstavljala osnovni full-size Chevrolet dok je Caprice bio najbolji model. Kupac je dobivao izbor coupe, sedana i wagona sa četvoro vrata. Prodaja se opravila i iznosila 320,279 primeraka. 1979 godine Caprice je po prvi put prestigao Impalu po prodaji, i pored veće cene. Impala dobiva minimalne dizajnerske promene 1980 godine, kao i prvi V6 motor, veličine 3.8L koji je razvijao 115 ks. U vrhu ponude je bio 5.0L sa 155 ks, a tu je i dalje bio 5.0L dizel iz Oldsmobile sa 105 ks. Međutim, pošto se ovaj motor pokazao jako loše većina kupaca ga je zaobilazila. Iste godine stiže nova recesija zbog koje prodaja pada na ispod 100,000 primeraka. U narednih nekoliko godina Chevrolet je izbacio nekoliko modernih kompakta sa prednjom vučom koji su se pokazali kao veliki hit. To je dodatno pogoršalo situaciju za Impalu i Caprice i usledio je rumor da bi oba modela uskoro mogla biti ugašena. I pored niske cene od ispod $9,000, koja je bila manja od kompakta iz GM-a, prodaja je nastavila da pada i do 1984 godine pala na samo 45,000 primeraka. Chevrolet je tada objavio da će 1985 godina biti poslednja godina za Impalu dok Caprice, koji je bio bolje prodavan i pokazivao znake života, nastavio sa proizvodnjom.



Sedma generacija (1994-1996)
Impala se opet našla kao opcija na modelu Caprice 1994 godine, ovaj put kao sportska verzija. Naime, Caprice je 1996 godine dobio novi dizajn i novu platformu sa zadnjom vučom i želeo je i sportsku verziju. Koncept je predstavljen 1992 godine i veliko interesovanje publike je dalo GM-u krila da krene sa serijskom proizvodnjom. Impala SS se pojavila u prodaji 14 meseci kasnije i dolazila je samo u crnoj boji, sa drugačijim krovom u poređenju sa Caprice, malim spoilerom, 17 inch felgama i 5.7L V8 motorom sa 260 ks, koji se takođe ugrađivao u Chevrolet Camaro i Corvette. Početna cena od $22,495 nije bila mala i 1994 godine je prodato svega 6,303 primerka. Međutim, kako se reputacija popravila preko noći tako je i prodaja skočila. 1995 godine je prodato 21,434 primerka, a naredne godine još 41,941. Impala SS je bio dosta brz automobil za svoju klasu sa ubrzanjem do 100 km/h za 7.5 sekundi. Kupcima se takođe dopala udobnost i prostor, a pošto je gorivo opet bilo jeftino kupcima nije smetala visoka potrošnja. Na žalost, proizvodnja Caprice prestaje posle 1996 godine što je značilo novi kraj za Impalu. Iako je dosta mlad da bi se smatrao specijalnim primerkom, za sedmu generaciju Impale se već sada može da će jednog dana biti cenjen oldtajmeri, a već sada ovi automobili drže dosta visoku cenu.



Osma generacija (2000-2005)
Impala se ponovo našla u Chevroletovoj liniji 2000 godine kao najveći model i kao zamena za model Lumina. Po prvi put u svojoj istoriji Impala je dolazila samo sa prednjom vučom i samo kao sedan sa četvoro vrata. Izbor motora se svodio na 3.4L V6 sa 180 ks i 3.8L V6 sa 200 ks i dugačkom listom standardne i opcione opreme zahvaljujući čemu je Impala bila veoma popularan porodični izbor. 2004 godine u ponudi se opet našla i Impala SS sa 3.8L motorom i superchargerom. Ovaj motor je razvijao 240 ks i imao ubrzanje do 100 km/h za 6.5 sekundi. Kao i tokom 1980ih, Impala je bila veoma popularan izbor policije i taksista i Chevrolet je predstavio nekoliko verzija specifično za policiju. 9C1 i 9C3 paketi opreme su dolazili sa jačom suspenzijom i nižom težinom i pokazali se kao odlična zamena za zastarelu Ford Crown Victoria.



Deveta generacija (2006+ )
Impala devete generacije je publici predstavljena na 2005 Los Angeles Auto Show i bila je zasnovana na modifikovanoj W-Body platformi zajedno sa Chevrolet Monte Carlo, Buick LaCrosse i Pontiac Grand Prix. Linije su značajno povećane da bi se napravio veći prostor enterijera tako da je Impala opet bila full-size. Izbor motora je bio 3.5L V6 sa 211 ks, 3.9L V6 sa 230 ks da bi nešto kasnije Impala SS ponovo bila ponuđena, sada sa 5.3L V8 motorom i 303 ks. Impala SS je najmoćnija Impala još od ranih 1970ih i postojala je sve od ove godine kada je ugašena zbog nove krize sa gorivom. Impala je takođe najprodavaniji full-size automobil sa godišnjom prodajom od preko 300,000 primeraka, a svi 2008 modeli su dobili specijalnu oznaku u čast 50 godina postojanja. Impala se takođe počela takmičiti 2007 sezone u NASCAR, ali za razliku od klasičnih modela, NASCAR i serijski modeli nemaju ništa zajedničko. U poslednje tri godine vozač Impale Jimmie Johnson je osvojio tri uzastopne šampionske titule dok je Impala pobedila čak 54 trke od ukupno 108 voženih. Najnoviji rumori kažu da Chevrolet sprema novu Impalu u skoroj budućnosti po mogućnosti sa zadnjom vučom.

Izvor: www.oldtajmeri.rs
Kupoholicarka77
Početnik
Posts: 3
Joined: 30 Dec 2011 13:19

Re: Opis

Post by Kupoholicarka77 »

Sjajan tekst!
Post Reply

Return to “Impala”