Ler gas

Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Ler gas

Post by Paxy »

Pozdrav,

Posedujem Aveo 2007. godiste 1.2S. Vec neko vreme primecujem da se povremeno pri stiskanju kvacila brzina motora smanji (cesto i do 500) pa tek onda podigne na 750 rpm.
Tek nakon ugradnje gasa i koriscenja klime, javlja mi se redovan problem pri zaustavljanju na semaforu. Naime, ukoliko je na gasu i upaljena klima, prilikom kocenja kada stisnem kvacilo motor se ugasi, ne uspe da se zaustavi na 750 rpm.

Prilikom koriscenja na benzinu, isti problem se desava kada optertim vozilo aktivirajuci klimu, duga svetla, grejace stakala i ventilator. Umesto da se broj obrtraja zaustavi na ler gasu, motor se ugasi.

U jednom ovlascenom servisu su pogledali i tvrde da ne vide nikakav problem, te prebacuju odgovornost na one koji su ugradli gas.

Preporuceno mi je da odvedem na ciscenje klapne gasa, sto sam i uradio.
To nije dalo poboljsanje.

Danas mi je skrenuta paznja da se motor ne ponasa kako treba.
Naime meni se motor ponasa tako da kada stisnem papucicu gasa, gas se podigne na visi broj obrtaja. Kada je pustim broj obrtaja odmah linearno (brze ili sporije) pada na ler gas tj oko 750rpm.

Receno mi je da motor ne bi trebalo odmah da padne na ler gas vec prvo da se zadrzi na vecem broju obrtaja npr. 1000 ili 1100rpm pa tek posle par sekundi da padne na ler gas.

Da li je ovo tacno, i sta bi mogao da bude uzrok ovakvog ponasanja ?
DAVOR
Početnik
Posts: 3
Joined: 12 Jul 2012 20:12

Re: Ler gas

Post by DAVOR »

Pozdrav druze i ja imam slican problem na novom Aveu koji je star 11 meseci ,u servisu sam im rekao da mi se ponekad ugasi na leru kad napr.stanem semaforu,oni su zamenili neko crevo za vazduh koje je uzgred bilo naprasno puklo samo od sebe i rekli mi to je zbog toga.Ali ja i dalje imam iste simptome,nesmem nista da cackam sam zato sto je u garanciji,ali mislim da znam sta je posto sam imao isti problem pre 3 godine na Fijatu Bravi benzincu i posle duzeg pregleda od strane 10ak nazovi majstora koji su bukvalno bili zamenili pola motora doslo se do zakljucka da je bio u pitanju Elektro motor na leptiru na usisnoj grani.Predpostavljam da ti je garancija istekla pa probaj sa tim,srecno!
Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Re: Ler gas

Post by Paxy »

Posto sam citao o slicnim problemima na stranim forumima, jos uvek imam problem da povezem nasu terminologiju sa terminima koji se koriste na engleskom.
Jel to ler motor ? (idle air control valve IAC)
miki62
Senior
Posts: 255
Joined: 19 Feb 2012 17:12

Re: Ler gas

Post by miki62 »

Tako je, to je takozvani "step-motor" ustvari elektricna dizna za vazduh na leru, ona je odgovorna za pravilan rad motora u leru..
Izgleda ovako nekako.



Image

Treba ga skinuti, i ocistiti ovaj konusni vrh od naslaga garezi, a "osovinicu"-klipnjacu ler dizne treba ocistiti WD-sprejom i posle blago podmazati retkim masinskim uljem. Takodje treba ocistiti i konusno leziste vrha step-motora, na usisu. Najbolje je cistom krpom natopljenom u med. benzin.
Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Re: Ler gas

Post by Paxy »

Hvala na pomoci.
Obzirom da su cistili klapnu gasa a nisu resili problem, pretpostavljam da je servo motor odradio svoje i da ga treba zameniti iako racunar jos uvek nista ne signalizira.

Jedina nedoumica mi je to sto taj servo motor izgleda drugacije nego na slikama drugih koji se mogu naruciti.
Slika klapne gasa na kojoj se vidi servo motor:
Image

Na internetu su u ponudi razliciti novi motori koji cak pisu da su za ovaj model motora, ali izgledaju drugacije, toliko sto im je konektor sa strane, a na klapni gasa konektor je paralelan sa step motorom.
Image

Da li je neko do sada probao da zameni step motor na ovim vozilima ?
miki62
Senior
Posts: 255
Joined: 19 Feb 2012 17:12

Re: Ler gas

Post by miki62 »

Mozda nije isti priozvodjac motorcica taj originalni i ovi u ponudi...najbolje skini svoj, ponesi subler i premeri "nased" (raspon rupa za fiksiranje) , duzinu osovinice, precnik i ugao konusa na vrhu, kao i sam konektor ...pa ako sve mere odgovaraju i ako je konektor isti, mislim da nije vazno to sto se razlikuju u spoljasnjem izgledu, moze biti zbog serije ili proizvodjaca.

A to sto su ti skoro cistili klapnu, ne znaci da su ocistili i podmazali step motoric, u principu serviseri to i ne rade, oni samo menjaju delove...tako da poslusaj moj savet, ocisti i podmazi onako kako sam ti opisao, pa ces videti, izgubiti nista ne mozes... a 90% sam siguran da ce posle ovakvog zahvata proraditi...da je neispravan vec bi upalio lampicu. :)
koenigseggccr
Senior
Posts: 123
Joined: 26 Feb 2012 22:00

Re: Ler gas

Post by koenigseggccr »

Ja sam imao problem sa step motorom, koji je resen ciscenjem motora i leptira u ovlascenom servisu, s tim sto sam ubrzo zamenio i senzor step motora (TPS ili tako nesto, imam zapisano ali mi sad nije pri ruci) jer se desavalo da se obrtaji nasumicno povecaju na 2.000-2.500rpm...
miki62
Senior
Posts: 255
Joined: 19 Feb 2012 17:12

Re: Ler gas

Post by miki62 »

Verovatno mislis na senzor polozaja leptira?
koenigseggccr
Senior
Posts: 123
Joined: 26 Feb 2012 22:00

Re: Ler gas

Post by koenigseggccr »

Verovatno je to to, objasnili su mi da je to senzor step motora (ili da se nalazi kod step motora) i njegovom zamenom je problem resen pa nisam ulazio u problematiku...
dalibor.76
Junior
Posts: 12
Joined: 20 Sep 2011 12:21

Re: Ler gas

Post by dalibor.76 »

Dali ti se desavalo da prilikom prilikom pritiska na papucicu kvacila obrtaji skoce na oko 2000 i ne spusta ve dok je auto u pokretu tek kad se potpuno zaustavi spusti na normalnih 800.I to mi se obicno desava kada je motor porpuno hladan kasnije posle duze voznje obrtaji padaju normalno.
Ponovo ponavljam cudno je da kada zbacim iz brzine obrtaji divljaju i nikako nece da se smanje sve dok auto potpuno ne zaustavim.Nemogu da skapiram sta je svemu tome uzrok?Zaboravio sam da kazem da sam sve lepo ocistio i step motor kao i usisnu granu nekoliko puta do sada ali bez rezultata
U meduvremenu sam ugradio sekvent plinski uredaj i opet se isti desava i na plinu.
Post Reply

Return to “5v”