Ler gas

Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Re: Ler gas

Post by Paxy »

Nakon ciscenja klapne gasa dok je hladan auto, desava se isto, ler gas drzi na oko 2000 nekih 4-5 sekudni nakon stiskanja kvacila, a posle padne na 750. Kada se auto ugreje odmah pada na 750.
Kada kocim motorom (kocim dok nije stisnuto kvacilo) pa stisnem kavacilo obrtaji padnu za momenat i ispod 700. A ako je ukljucena klima, grejaci stakla, duga svetla i drugi potrosaci, ume da padne i na 500 obrtaja pa se digne na 750. Kada svemu tome dodam jos i LPG obrtaji padnu ispod 500 i ugasi se.

U medjuvremenu, saznao sam da na ovim modelima ne postoji konektor za IAC vec neki MTIA (Main Throttle Idle Actuator). Sema veze MTIA je:
Image

Potrazicu ovih dana nekog majstora da proba da dodje do step motora i detaljno ga ocisti.
miki62
Senior
Posts: 255
Joined: 19 Feb 2012 17:12

Re: Ler gas

Post by miki62 »

Javi rezultate. :)
Djoleprolece
Junior
Posts: 40
Joined: 09 Jan 2012 20:41

Re: Ler gas

Post by Djoleprolece »

dalibor.76 wrote:Dali ti se desavalo da prilikom prilikom pritiska na papucicu kvacila obrtaji skoce na oko 2000 i ne spusta ve dok je auto u pokretu tek kad se potpuno zaustavi spusti na normalnih 800.I to mi se obicno desava kada je motor porpuno hladan kasnije posle duze voznje obrtaji padaju normalno.
Ponovo ponavljam cudno je da kada zbacim iz brzine obrtaji divljaju i nikako nece da se smanje sve dok auto potpuno ne zaustavim.Nemogu da skapiram sta je svemu tome uzrok?Zaboravio sam da kazem da sam sve lepo ocistio i step motor kao i usisnu granu nekoliko puta do sada ali bez rezultata
U meduvremenu sam ugradio sekvent plinski uredaj i opet se isti desava i na plinu.
meni tvoj problem deluje na senzor leptira ili ti negde vuce fals vazduh...
Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Re: Ler gas

Post by Paxy »

Hm, zar postoji senzor leptira ?! Kako znam postoji samo senzor papucice gasa na toj grani.
Fals vazduh bi valjda dao veci broj obrtaja od lera, a ne padao ispred ler broj obrtaja ?
slavkoss
Početnik
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2012 09:53

Re: Ler gas

Post by slavkoss »

Pozdrav,
Paxy, imam potpuno isti problem sa mojim Aveom 1.2 novembar 2006. Izludex. Majstor mi tvrdi da nemam step motor i da nema sta da ocisti. Miki62 ako imas bilu kakvu informaciju kako i gde da resim problem molim te pomagaj.
Pozdrav svima.
Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Re: Ler gas

Post by Paxy »

Nema pomoci :(
Ne postoji motor za ler gas, vec motorizovani leptir koji lepo radi na benzinu.
Kada se koristi gas i doda klima broj obrtaja pada i motorizovani leptir ne uspeva da zadzi upaljen auto.
Ja sam improvizovao par stvari, reicmo lati kad mi treba klima, na kraju sajle pomerim plocicu gde sajla izlazi iz omota tako da mehanicki povecam ler gas. Po zvuku cujes da je jaci ler gas onda.
To mehanicki resi problem sa gasenjem, ali i poveca potrosnju za malo.
pevac54
Senior
Posts: 208
Joined: 10 Mar 2012 12:17

Re: Ler gas

Post by pevac54 »

Ja sam na aveu 1.4/2007. imao sličan problem 2008.godine, samo u suprotnom smeru. Meni se ler gas povećavao, što primetiš kad stojiš, ali u vožnji na otvorenom malo teže. Potrošnja je dosta porasla. Otišao kod Đelamša u servis gde sam i kupio auto a i bio je u garanciji, izneo problem i momci su samo resetovali na kompjuteru ler gas (ja bio prisutan) ništa nisu drugo dirali, samo su još izvadili filter vazduha, pogledali kućište filtera i dovod vazduha do motora (valjda),vrati li kako je bilo, i posle toga motor se ponašao normalno, a i dan danas. Celao peracija je trajala po mom osećaju 5 minuta. Doduše nemam plin pa neznam da li ovo može da pomogne i kod tebe, ali možda možeš da pokušaš u nekom servisu ako nije skupo.
Pozdrav.
Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Re: Ler gas

Post by Paxy »

Bio sam prvo u Djelmas auto cim sam primetio problem, isto su uradili i kod mene, ali nije pomoglo.
Problem se javlja SAMO kad se vozi na plin i koristi klima.
slavkoss
Početnik
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2012 09:53

Re: Ler gas

Post by slavkoss »

Hvala momci. Meni je ovo prosto neverovatno. U servisu momci koji su ugradjivali plin kazu da je "odziv" u prelasku sa benzina na plin suvise dugacak i da motor tj kompjuter brlja. Kazu da je isti razlog i zasto na plinu kod ukljucenja klime tj opterecenja pada broj obrtaja tj gasi se. Kazu da kompjuter sporo odreaguje. Pa zato se i zove "kompjuter" da bi bio brz.
Katastrofa, ja se sa tim necu pomiriti. Ima da ga rastavim na delice.
Pozz
Paxy
Junior
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2012 19:05

Re: Ler gas

Post by Paxy »

Mozda ce ti pomoci ono sto sam ja saznao i skapirao.
Detaljno sam analizirao taj MTIA sklop, naime to je zatvoreni polu mehanicki skop koji koristi podatke sa sajle (papucice gasa) da odredi ugao pod kojim je stisnuta papucica gasa, zatim koristi parametar ugla otvaranja leptira vazduha, koristi da odredi koliki ler has treba da koristi tj koliko da otvori leptir za vazduh.
Uhvacene podatke on salje ECU racunaru a racunar mu zadaje za koliko da Motorom pomerileptir.
ECU koristi takozvani Closed Loop mehanizam koji povezuje Lambda sondu i taj motorizovani leptir, te kada dodje do jaceg stiskanja gasa i veceg otvaranja leptira ECU preko Lambda sonde vidi da je izlazni gas Rich tj pre zasicen gorivom i automatski smanjuje otvor leptira i time potrosnju i izduvne gasove. Isto tako sa druge strane ako labda sonda detekuje Lean tj sprelsbu smesu, Cloosed Loop automatski da instrukciju da se leptir vise otvori i doda vise goriva u smesu i time odrzi idealni odnos smese cinimi se 14.7:1 (vazduh:gorivo).

Kako ja razumem problem nastaje zbog manje eksplozivnosti LPG gasa, pa iako sonda detekuje Lean, i ClosedLoop pokusa da to nadoknadi, zbog nedovoljne eksplozivnosti LPG-a doje do zagusenja motora.
Ovo mozes i sam isprobati kada naglo stisnes papucicu gasa. Primetices da sa gorivom reaguje u roku od jedne sekunde, a sa LPG skoro 1.5 sekunde.
Post Reply

Return to “5v”