Prijatelji,
Vlasnik sam Lacetti-a 1.6 benz. iz 2004. god. i već neko vreme mi je na kontrolnoj tabli stalno uključena žuta lampica u obliku pravougaonika (sa nekim detaljima sa strane) za koju u uputstvu piše da je povezana sa kvarom na izduvnom sistemu ili nešto u vezi elektronike.
Da li je neko imao sličan problem, na šta se to konkretno odnosi, da li to utiče na bezbednost i potrošnju kao i koliku cenu popravke mogu da očekujem? Još i ovo mora li se to popravljati u ovlašćenom servisu?
Hvala
Check
Re: Check
Možda je katalizator, ako je on onda sigurno utiče na potrošnju ali mislim da to nije strašno, iskreno meni se lampica za grešku palila više puta i to sam rešio kod komšije, samo se povezemo i obrišemo obaveštenje o grešci.
Trenutno vozim sa greškom od pre par dana i to najverovatnije zbog lošeg goriva, čim sam sipao auto je štucnuo i upalila se greška.
U svakom slucaju svaku grešku treba što pre odkloniti čisto da bi auto bio ispravan, a po meni su to sitnice koje je najbolje raditi kod najjeftinijeg i dobrog majstora jer su ovlašćeni servisi preterano skupi i po meni neopravdano.
Trenutno vozim sa greškom od pre par dana i to najverovatnije zbog lošeg goriva, čim sam sipao auto je štucnuo i upalila se greška.
U svakom slucaju svaku grešku treba što pre odkloniti čisto da bi auto bio ispravan, a po meni su to sitnice koje je najbolje raditi kod najjeftinijeg i dobrog majstora jer su ovlašćeni servisi preterano skupi i po meni neopravdano.
Re: Check
Sad naleteh na ovu temu, pa da probam da pomognem.
Check engine, lampica se pali kada postoji neka smetnja (greska),
- u sistemu ubrizgavanja,
- sistemu paljenja,
- sistemu izduvavanja.
Da je problem u ubrizgavanju ili paljenju, to bi svakako osetio i bez lampice, znaci najverovatnije ECU javlja gresku lambda sonde.
Kao detektor Co2 u izduvnim gasovima, zaduzena je lambda-sonda, ona meri temperaturu izduvnih gasova i salje informaciju u ECU, koji na osnovu informacije, racuna procenat stetnih materija u izduvnim gasovima. Najcesci problem lambda-sondi stvara nase "lose" gorivo.
To-jest, ona se od loseg-"prljavog" goriva bukvalno zagaravi, i talog garezi stvori koru preko vrha sonde, koja deluje kao izolator i ometa slanje preciznih informacija kompu.
Jednostavno brisanje gresaka sa dijagnostickim uredjajem, je uglavnom kratkorocna, posto se izvor problema ne otklanja.
Najbolje je skinuti sa auspuha lambda-sondu, i ocistiti njen vrh od garezi, pa tek onda na dijagnostici obrisati gresku. Samo tako je problem resen, naravno pod uslovom da je lambda-sonda ispravna.
Check engine, lampica se pali kada postoji neka smetnja (greska),
- u sistemu ubrizgavanja,
- sistemu paljenja,
- sistemu izduvavanja.
Da je problem u ubrizgavanju ili paljenju, to bi svakako osetio i bez lampice, znaci najverovatnije ECU javlja gresku lambda sonde.
Kao detektor Co2 u izduvnim gasovima, zaduzena je lambda-sonda, ona meri temperaturu izduvnih gasova i salje informaciju u ECU, koji na osnovu informacije, racuna procenat stetnih materija u izduvnim gasovima. Najcesci problem lambda-sondi stvara nase "lose" gorivo.
To-jest, ona se od loseg-"prljavog" goriva bukvalno zagaravi, i talog garezi stvori koru preko vrha sonde, koja deluje kao izolator i ometa slanje preciznih informacija kompu.
Jednostavno brisanje gresaka sa dijagnostickim uredjajem, je uglavnom kratkorocna, posto se izvor problema ne otklanja.
Najbolje je skinuti sa auspuha lambda-sondu, i ocistiti njen vrh od garezi, pa tek onda na dijagnostici obrisati gresku. Samo tako je problem resen, naravno pod uslovom da je lambda-sonda ispravna.
Re: Check
Upravo dođoh iz servisa gde mi je dijagnostikovana neispravnost AGR ventila koji je inače skup kao vatra (18.000 din). Savetovana mi je hitna zamena i kao i što manje korišćenje automobila dok se kvar ne otkloni zbog mogućeg uticaja na motor.
Može li mi neko nešto više reći o ovome kao i da li je situacija zaista tako kritična.
P.S. Hvala na dosadašnjim savetima.
Može li mi neko nešto više reći o ovome kao i da li je situacija zaista tako kritična.
P.S. Hvala na dosadašnjim savetima.