Opis

Talladega_500
Početnik
Posts: 7
Joined: 15 Aug 2011 17:53

Opis

Post by Talladega_500 »

Iako se pojavio u personal luxury klasi dosta kasno, Chevrolet Monte Carlo je preko noći stavio do znanja konkurentima ko je gazda.

1970-1972
Chevrolet Monte Carlo je publici predstavljen krajem 1969 godine kao 1970 model kao predstavnik Chevroleta u veoma popularnoj personal luxury klasi. Iako je General Motors imao nekoliko predstavnika u ovoj klasi (Buick Riviera, Oldsmobile Toronado, Cadillac Eldorado), nijedan od njih nije bio jeftiniji model i nijedan od njih nije ugrozio poziciju Ford Thunderbirda u onoj meri u kojoj se General Motors nadao. Na ideju o ovom automobilu je došao Chevroletov inženjer Elliot Estes, koji je želeo svu opremu iz luksuznog Cadillac Eldorado u jeftinijem Chevrolet Chevelle. Estes je počeo posao i imao u planu coupe, sedan i kabrio, ali kada je došlo vreme za predstavljanje na liderom mestu se našao legendarni John DeLorean, koji je imao odrešene ruke nakon velikog uspeha sa Pontiac Grand Prix godinu dana ranije i odlučio se samo za coupe. Iako je Monte Carlo na kraju bio veći od Chevelle i delio G-Body platformu sa Pontiac Grand Prix, dva modela su delila mnoge dizajnerske linije kao i kompletan enterijer. Monte Carlo se ipak razlikovao po većem luksuzu, a rumor kaže da je Chevrolet kopirao Rolls Royce. Izbor motora je bio pozavidan i svodio je na 350cid/5.7L sa 300 ks, 400cid/6.5L sa 265 ks i 330 ks dok je u vrhu ponude bio SS (Super Sport) model koji je pružao 454cid/7.4L motor sa 360 ks i bio $420 paket opreme. Početna cena je iznosila $3,312, ali je većina modela napustila fabriku sa cenom od preko $5,000. Iako je proizvodnja kasnila zbog štrajka u Chevroletovoj fabrici u Michiganu, na kraju 1970 godine Chevrolet je prodao 159,341 primeraka, što je bilo za više od tri puta više od Ford Thunderbirda. SS verzija ipak nije bila popularna kao što se Chevrolet nadao i samo 3,823 kupaca se odlučila za ovu opciju. Prva generacija Monte Carlo je opstala tri godine na tržištu bez većih dizajnerskih promena, ali zbog novih standarda o izduvnim gasovima snaga je počela naglo da opada. Tako je 350cid/5.7L, do 1972 godine, razvijao samo 165 ks, a nekadašnji kralj na putevima 454cid/7.4L samo 270 ks. SS opcija je izbačena iz upotrebe posle 1971 godine zbog loše prodaje, ali je ovaj motor igrao veliku ulogu za Chevrolet u NASCAR. Izlaskom Chryslera i Forda iz NASCAR se otvorilo mesto za General Motors i Monte Carlo je predstavljao perfektnog predstavnika. Bobby Allison je zabeležio deset pobeda i 25 Top 5 pozicija u 31 trci u 1972 sezoni i osvojio drugo mesto u generalnom plasmanu, a uskoro su i ostali timovi počeli da prelaze na Chevrolet.



1973-1977
Nastankom novih pravila o sigurnosnim merama, Chevrolet je odlučio da bi najbolje rešenje bilo novi Monte Carlo umesto da se unapređuje originalni model. Monte Carlo je sada bio pomeren na manju A-Body platformu zajedno sa Pontiac Le mans, Chevrolet Chevelle, Buick Century i Oldsmobile Cutlass. Sa dizajnerske strane Monte Carlo je bio nov u velikoj meri, ali je enterijer uglavnom ostao isti. U želji da ponudi što veću luksuznost, Chevrolet je 1973 godine ponudio dve specijalne opcije, “S“ i “Landau“, a najpopularnija opcija je bila vinyl krov. Izbor motora se svodio na 350cid/5.7L sa 145 ks i 175 ks i 454cid/7.4L sa 245 ks. Motor Trend magazin je bio brz i proglasio Monte Carlo za automobil godine, a pored visoke konkurencije Chevrolet je prodao rekordnih 250,000 primeraka. Za 1974 godinu u ponudi se našao još jedan motor kao opcija, 400cid/6.6L, koji je razvija 150 ks i 180 ks. To je samo povećalo popularnost ovog modela čiju visoku prodaju od preko 300,000 primeraka nije uspeo da uspori ni embargo OPEC-a. Monte Carlo dobiva prve dizajnerske promene 1976 godine kada je dodat novi gril kao i vertikalni farovi umesto okruglih. Izbor motora se nije menjao, a Monte Carlo je zabeležio rekordnu prodaju od preko 400,000 primeraka. Ovaj dizajn je opstao u prodaji samo dve godine i zamenut je krajem 1977 godine kada je General Motors predstavio novi manji dizajn za kompletnu liniju. Ovaj automobil je takođe predstavljao Chevrolet u NASCAR i igrao veliku ulogu u tri šampionske titule, 1973 godine sa vozačem Benny Parsons i 1976 i 1977 godina sa vozačem Cale Yarborough.





1978-1980
Treća generacija Monte Carlo je publici predstavljena 1978 godine na novoj G-Body platformi koji je takođe pokretala Buick Regal, Oldsmobile Cutlass i Pontiac Bonneville i Grand Prix. Sa dizajnerske strane Monte Carlo je bio nešto potpuno novo sa manjim linijama, ali i dalje sa dosta kockastim dizajnom. Po prvi put u svojoj istoriji Monte Carlo se mogao dobiti i sa V6 motorom, veličine 3.8L od strane Buicka, ali se većina kupaca ipak odlučila za opcioni Chevroletov 305cid/5.7L motor. Iako prodaja nije bila visoka kao u prošlosti, 1978-1980 Monte Carlo je brzo stekao ime za sebe, a danas je jako popularan u svetu low-riders. Specijalno sređen 1979 Monte Carlo je takođe korišten u filmu Traning Day sa Denzel Washington u glavnoj ulozi. Tokom tri godine proizvodnje nije bilo većih promena, mada je Buickov V6 motor izbačen iz ponude već na kraju 1978 godine i zamenut sa novim 267cid/4.4L motorom od strane Chevroleta. Monte Carlo je i dalje bio predstavnik Chevroleta u NASCAR, a čak i kralj NASCAR Richard Petty je prešao sa Chryslerovih proizvoda (Plymouth i Dodge) na Monte Carlo. Petty je 1979 godine osvojio svoju poslednju, ukupno sedmu, titulu, a sledeće godine Dale Earnhardt je za volanom Monte Carlo osvojio svoju prvu od ukupno sedam titula.



1981-1988
Monte Carlo je ušao u četvrtu generaciju 1981 godine i dalje na G-Body platformi, a kockast dizajn su zamenile nove aerodinamičnije linije. Predstavljanjem četvrte generacije Monte Carlo je izašao iz klase personal luxury i predstavljao sportski coupe namenjen novima koji žele više prostora, a jednake performance, u poređenju sa Chevrolet Camaro. Kupac je sada dobivao dva 3.8L V6 motora, jedan od strane Chevroleta, a drugi od strane Buicka koji je dolazio u turbo verziji. Većina kupaca se ipak odlučila za 5.0L V8 motor koji je razvijao 170 ks i predstavljao odličan raspored cene, težine i performanca. SS opcija se ponovo našla u ponudi 1983 godine kada je Chevrolet pod svaku cenu želeo da se vrati u vrh u NASCAR nakon tri godine dominacije Buicka. SS model je pružao povećanje snage od 10 ks (ukupno 180 ks), veći body kit i felge i sportski enterijer i već prve godine preko 24,000 primeraka su našli kupce. Monte Carlo se uglavnom nije dizajnerski menjao kroz četvrtu generaciju, mada je Chevrolet 1986 i 1987 godina ponudio i aerodinamičnu Aerocoupe opciju. Ova opcija je imala posebno zadnje staklo koji je pomagalo aerodinamici i Chevrolet je ponudio određeni broj primeraka radi homoligacije za NASCAR. Posle nekoliko godina vladavine Buicka u NASCAR, Monte Carlo se vratio u velikom stilu 1984 godine sa šampionom Terry Labonte, a i u naredne tri godine su osvojene šampionske titule (jedna sa Darrell Waltrip, a dve sa Dale Earnhardt). Na žalost, Monte Carlo je ugašen posle 1988 godine nakon što je prodaja pala na minimalnih 30,000 primeraka i Chevrolet je smatrao da je ova klasa mrtva i odlučio da ponudi zamenu u vidu coupe verzije modela Lumina.





1995-1999
Monte Carlo se ponovo našao u ponudi 1995 godine kao coupe verzija modela Lumina. Iako je bio samo senka nekadašnjeg modela i samo paket opreme, kupci su veoma dobro primili povratak ovog legendarnog modela. Monte Carlo je sada delio W-Body platformu zajedno sa Chevrolet Lumina, Pontiac Grand Prix, Buick Century i Oldsmobile Cutlass, a početna cena je iznosila $16,770. SS opcija je izbačena iz upotrebe, a nova Z34 verzija je predstavljala sportski paket opreme. Kupac je dobivao samo V6 motore, oa najslabijeg 3.1L sa 160 ks do najjačeg 3.8L sa 215 ks, a po prvi put snaga se prenosila na prednje točkove. Ovaj model nije privlačio posebnu pažnju na ulicama kao u prošlosti, mada je prodaja bila solidna i u pet godina je prodato oko 385,000 primeraka. Monte Carlo je ponovo predstavljao Chevrolet u NASCAR i u periodu 1995-1998 su osvojene četiri uzastopne titule (tri sa Jeff Gordon i jedna sa Terry Labonte).



2000-2007
Monte Carlo šest generacije se pojavio u prodaji 2000 godine i ispostavilo se da je ovo poslednja godina ovog istorijskog automobila. I dalje zasnovan na W-Body platformi, Monte Carlo je sada delio platformu sa Chevrolet Impala, Pontiac Grand Prix i Buick LaCrosse. Chevrolet se trudio da u velikoj meri poveže Monte Carlo sa NASCAR je tako ponudio aerodinamičan dizajn i mali spoiler sličan onima u NASCAR, a takođe se ponuđeno nekoliko specijalnih pace car replica urađenih od strane čuvenih Chevroletovih NASCAR vozača, kao što su Dale Earnhardt, Dale Earnhardt Jr., Jeff Gordon i Tony Stewart. Osnovni motor je bio 3.4L sa 180 ks (kasnije zamenut sa 3.8L sa 200 ks), dok je sportska SS verzija pružala identičan motor sa superchargerom i 240 ks. U poslednje dve godine proizvodnje kupac je mogao da bira između 3.5L sa 211 ks, 3.9L sa 240 ks i 5.3L sa 303 ks (SS). Monte Carlo je takođe nastavio dominaciju u NASCAR. Jeff Gordon je osvojio svoju četvrtu titulu 2001 sezone, Tony Stewart svoju drugu titulu 2005 sezone, a Jimmie Johnson je počeo niz od četiri uzastopne titule 2006 sezone. Kada je Chevrolet predstavio planove za model Camaro krajem 2006 godine to je označilo novi kraj za Monte Carlo.

Izvor: www.oldtajmeri.rs

Return to “Monte Carlo”